Název:
Návrh metodiky nácviku volného plaveckého způsobu se zapojením programového učebního postupu
Překlad názvu:
A methodology proposal of swimming style crawl based on programmed teaching procedure
Autoři:
RAMBOUSKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo navrhnout metodiku vyučovacího bloku na nácvik volného plaveckého způsobu -,,kraul``. Vypracovat do tohoto vyučovacího bloku metodické karty s obrazovým materiálem, body vzájemné kontroly, dotazníky sebekontroly, které vycházely z programového a kreativně orientovaného vyučování. V práci jsem používala teoretickou analýzu a syntézu, dále metodu škálování, experiment a testování. Největší důraz jsem kladla na část praktickou. Mou snahou bylo ověřit získané teoretické poznatky v praxi. Za tímto účelem bylo navrženo pět metodických karet pro výuku studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích,obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. V tomto ročníku bylo možné posuzovat čtyři skupiny dívek ve věku okolo 20 let zhruba po 16 členech. Dvě skupiny měly již velmi dobrou techniku plavání, druhé dvě skupiny měly méně osvojených dovedností a byly o něco horší. Bohužel nebylo možné posuzovat dvě skupiny se stejnou úrovní, neboť z jedné skupiny s horší plaveckou úrovní většina jedinců nebyla schopna uplavat ani 20 m volným způsobem. Proto jsem musela porovnávat jednu horší skupinu s druhou lepší kontrolní skupinou. Navržené metodické karty byly prezentovány v pěti vyučovacích jednotkách v období od 22.2. {--} 21.3. 2008. Karty jsem postupně ukazovala pouze jedné horší skupině, která měla možnost v průběhu celého výzkumu možnost nahlížet do karet. Druhá kontrolní skupina tuto možnost k nahlédnutí neměla. Kromě karet jsem zhotovila dotazníky sebekontroly, na které mi na závěr odpovídaly obě dvě testované skupiny. Dotazníky sebekontroly , v nichž se ptám deseti otázkami na celou techniku {\clqq}kraul``. První horší skupina odpovídajících v průměru chybovala v šesti případech a v kontrolní skupině bylo zaznamenáno v průměru 10 špatných odpovědí. Na závěr každý jednotlivec musel zaplavat 20 m volným způsobem, při kterém jsem hodnotila techniku pomocí známkování 1 {--} 5. Celkový průměr u první skupiny byl 2,7, u druhé skupiny vyšel 1,76. Prováděné testy, které jsou zde uvedené, jsou podrobněji popsány v kapitole 3 {--} 7. The main task of this bachelor`s final project is to propose a methodology of a course for the front crawl. The course should contain relevant methodological cards, questionnaires of self - control etc., which were coming out from programmatic and creatively oriented lessons. It was using method of scaling, of an experiment and the method of testing. I mainly placed emphasis on the practical part. My goal was to verify the theoretical observations in the profession. Therefore five methodological cards for teaching of students of the University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education were designed. In this class it was possible to compare four groups of young women in the age of 20 years. All groups had about 16 members. Two groups had a very good technique of swimming. The other two groups were at a worse level. Unfortunately it was not possible to confront two groups at the same level, because many people from one group at the worse level was not able to swim even 20 m by the front crawl. That is why I had to compare a worse group with a better control group. The designed methodological cards were presented during five lessons in the period 22.2. {--} 21.3. 2008. I was showing the cards to the worse group, which had the possibility to see the cards during the whole experiment. The second group did not have this possibility. Besides I made questionnaires of self {--} control, which were filled up by both two groups at the end. In a questionnaire there were ten questions about the technique of the front crawl. The worse group made six mistakes in average. The second {--} better group had ten mistakes altogether. At the end everybody had to swim 20 m by the front crawl and then gained a mark from 1 to 5. The average mark of the first worse group was 2, 7 and 1, 76 in the second better group. The tests, which are shown here, are described in detail in chapters 3, 4, 5, 6 and 7.
Klíčová slova:
metodická karta; metodika; programové vyučování; volný plavecký způsob {\clqq}kraul``; front crawl; methodological card; methodology; programmatic lesson Citace: RAMBOUSKOVÁ, Veronika. Návrh metodiky nácviku volného plaveckého způsobu se zapojením programového učebního postupu. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6008