Název:
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Překlad názvu:
Use of information and communication technologies in English language teaching
Autoři:
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.TITLE: Use of information and communication technologies in English language teaching AUTHOR: Bc. Martin Klán DEPARTMENT: Department of School & Social Education SUPERVISOR: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRACT: Both foreign and Czech literature point out that information and communication technologies are becoming more and more integral part of education. This presented diploma thesis provides basic outline of information and communication technologies and possibilities of their use with respect to English language teaching. This thesis tries to outline effective use of ICT in English language teaching and focuses mainly on electronic communication, the Internet calling and features of blogging. The aim of the thesis is to find out pupils'attitudes towards English language teaching at Secondary Vocational School in Hořovice, their previous experience with electronic communication, their preferred and dispreferred activities during English language teaching and finally their opinion on using the Internet calling and e-mail by means of a questionnaire and data analysis. Possibility of using electronic communication and calling via the Internet in English language teaching is realized as a project.
Klíčová slova:
blogosféra; elektronická komunikace; Informační a komunikační technologie; internet; online vzdělávání; počítače; blogosphere; computers; e-mail; Information and communication technologies; online education; the Internet