Original title:
Analýza vybraných televizních on-line kanálů a jejich práce se zábavními obsahy
Translated title:
Content analysis of selected on-line television channels and their uses of entertaining content.
Authors:
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (advisor) ; Géla, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vztahem televizních vydavatelů a internetu, respektive jakým způsobem televizní vydavatelé využívají internetové kanály pro komunikaci s uživateli. Práce přitom vychází ze závěrů několika analýz, které zjistily, že televizní vydavatelé aplikují televizní logiku i u svých internetových kanálů, čímž plně nevyužívají potenciál internetu. Cílem práce bylo toto tvrzení ověřit, a zjistit, jakým způsobem pracují vybraní čeští a zahraniční vydavatelé se svými webovými stránkami a sociálními sítěmi, a jak přistupují ke svému publiku. K tomuto účelu byla provedena obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích 20 vybraných pořadů, na jejímž základě byla komunikace každého zkoumaného pořadu i vydavatele kategorizována dle typologie přístupů k publiku od Eugenie Siapery. Kvůli značným rozdílům v komunikaci jednotlivých pořadů práce identifikovala i hlavní faktory ovlivňující podobu komunikace.This master thesis deals with the internet - television media relations, more specifically how selected tv publishers use internet channels to communicate with users. It is based on several previous analysis, which argued that publishers apply old television logic on the internet as well, and therefore they do not use full potential of the new medium. Goal of this thesis was to test this argument, as well as to discover how Czech and foreign publishers use internet websites and social media, and how they approach internet audiences. In order to do so, content analysis was executed, analyzing publisher websites and social media of 20 selected television shows. Based on this analysis user approach of each show and publisher was categorized employing typology of Eugenie Siapera. Due to significant communication differences among shows this thesis also attempted to identify major factors, which shaped the communication.
Keywords:
content analysis; cybernaut; Entertaining shows; interactivity; internet; social networks; television; tv publishers; user role; interaktivita; internet; kybernaut; obsahová analýza; role uživatele; sociální sítě; televize; televizní vydavatelé; Zábavní pořady
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/100010