Original title:
Marketingový výzkum spotřebitelské poptávky pro vybranou firmu
Translated title:
Marketing research of consumer demand for select company
Authors:
TOMANDLOVÁ, Dana Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Moje závěrečná práce je zaměřena na provedení marketingového výzkumu spotřebitelské poptávky pro vybranou firmu. Cílem této práce je nalezení preferencí, společných postojů a nákupních zvyklostí spotřebitelů a na základě získaných údajů charakterizovat cílového spotřebitele. Nejprve jsem uvedla definici marketingu, charakterizovala ho, popsala marketingový výzkum, dotazník a jeho tvorbu a volbu cílových trhů. Díky studiu odborné literatury jsem provedla marketingový výzkum v oblasti poptávky po nábytku. Marketingový výzkum byl realizován v rámci jižních Čech formou ústního dotazování spotřebitelů. Na základě získaných údajů a jejich vyhodnocení jsem charakterizovala cílovou skupinu spotřebitelů. V závěru mé práce jsem zhodnotila pozici vybrané společnosti na trhu s nábytkářskými produkty vzhledem k spotřebitelské poptávce a posoudila perspektivu cílové skupiny spotřebitelů pro tuto společnost. My final work is focused on making marketing research of consumer demand for select company. The aim of my thesis was finding preferences, common positions and buying habits of consumers and on the basis of acquired data characterize target group of consumers. First I noticed definition of marketing, characterized it, describe marketing research, questionnaire and its creation and a choice of target market. Due to study of technical literature I made marketing research in the field of demand after furniture. Marketing research was realized within South Bohemia Region in the form of interview with consumers. On the basis of acquired data and their evaluation I characterized target group of consumes. At the close of my thesis I evaluated position of select company on the market with furniture products in regard of consumer demand and reviewed perspective of target group of consumers for this company.
Keywords:
consumer demand; marketing; marketing research; questionnaire; target group of consumers; cílová skupina spotřebitelů; dotazník; marketing; marketingový výzkum; spotřebitelská poptávka Citation: TOMANDLOVÁ, Dana. Marketingový výzkum spotřebitelské poptávky pro vybranou firmu. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/9102