Original title:
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
Translated title:
Using of Marketing Tools in Chosen Retail Subject
Authors:
DOUŠOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce obsahuje kromě literárního přehledu také praktickou část, která se skládá z kvantitativního a kvalitativního marketingového výzkumu. Kvantitativním výzkumem bylo zanalyzováno 44 maloobchodních jednotek. Kvalitativně byla zanalyzována jedna vybraná maloobchodní jednotka, pro kterou bylo, na základě zjištěných údajů z obou částí, vypracováno doporučení pro efektivnější využívání marketingových nástrojů.The topic of my bachelor thesis is: The size of exploitation of marketing tools at chosen retail business. As well as an exploration of facts, a practical part can also be found there and it consists of two sections. It is composed of a quantitative and qualitative market research. In the quantitative research forty-four retail businesses in West Bohemia were analyzed. A qualitative marketing research refers to a chosen retail subject.
Keywords:
marketing; marketing research; marketing tools; retail subject; maloobchod; marketing; marketingové nástroje; marketingový výzkum Citation: DOUŠOVÁ, Lucie. Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8875