Original title:
Vyhledávač spojení s využitím pěších přechodů
Translated title:
Public transport route searching using moves afoot
Authors:
Jiráček, Zbyněk ; Babilon, Robert (advisor) ; Foniok, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Vyhledávání co nejrychlejší cesty mezi danými dvěma body je v dnešní uspěchané době poměrně užitečná věc. Vzhledem ke složitosti dopravních sítí ve větších městech je nějaký vyhledávač coby asistent téměř nezbytností. Typické programy tohoto zaměření příliš neřeší cesty mezi zastávkami a povolují pouze pěší přesuny mezi blízkými stanovišti za účelem přestupu. Mnoho lidí, nejvíce pak ti, kteří se v okolí příliš nevyznají, si však neuvědomí, že po městě se dá poměrně rychle přesouvat i pěšky. Cílem projektu je navrhnout a vytvořit program, který bude schopen člověka v rámci nějakého města dovést do cíle co nejefektivněji a to za využití hromadné dopravy a chůze, přičemž cílem může být nejen zastávka, ale i třeba adresa nebo libovolné jiné místo.Finding the fastest way between two given places is in recent hurried times quite useful thing. According to the complexity of traffic networks in larger cities a route searching engine becomes almost a necessity. Typical programs that focus on this problem usually do not pay attention to paths between individual stops and allow only movement in the scope of a single station. Many people, mostly those who do not know the area well enough, do not realize that in a city they can relatively quickly move by foot. Goal of this project is to design and implement a program which will be able to navigate user in the scope of a given city to a specified destination using means of public transport and walking. Instead of navigating only between stations, any place in map should be accepted.
Keywords:
moves afoot; navigation; public transport; route searching; hromadná doprava; navigace; pěší přesuny; vyhledávání spojení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38605