Original title:
Adaptace programu PACE v zařízení pro seniory
Translated title:
Pace scheme adaptation in facilities for elderly people
Authors:
Jantačová, Lenka ; Housarová, Blanka (advisor) ; Štěpáníková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem této diplomové práce je vytvoření skupinového stimulačně-aktivizujícího programu dle principů terapeutického programu PACE pro osoby trpící afázií. Teoretická část se zaměřuje především na oblast logopedické terapie, na terapii afázie a na charakteristiku terapeutického programu PACE. Empirická část detailně popisuje skupinový stimulačně-aktivizující program pro osoby trpící afázií. Jedná se o program zaměřený na rozvoj komunikace. Dále jsou zde analyzována data získaná v průběhu realizace programu v zařízení pro seniory. Výstupem diplomové práce bude snadno využitelný stimulačně-aktivizující program sloužící k rozvoji komunikace osob s afázií. Klíčová slova: terapie v logopedii, terapeutický program PACE, osoba s afázií, skupinový stimulačně-aktivizující program.The main goal of this diploma thesis is creating a group stimulatory activating scheme according to the principles of the PACE therapeutic schemes for people who arc afflictcd with aphasia. The theoretical part is focused especially on the field of logopaedics therapy, on therapy of aphasia and on a characteristic of the PACE therapeutic scheme. The empirical part is describing in detail the stimulatory activating schcmc for people afflictcd with aphasia. This schcmc is intent on development of communication. Then the data obtained during realization of the scheme in facilities for people are analysed. The diploma thesis output will be an easy usable stimulatory activating scheme for developing communication of people with aphasia. Keywords: therapy in logopaedics, PACE therapeutic scheme, people with aphasia, group stimulatory activating scheme.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/34611