Original title:
Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti - mikroregionu Táborsko
Translated title:
The assumptions of commercial services development in a chosen area - microregion Táborsko
Authors:
VELKOVÁ, Šárka Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce bylo popsat vybraný mikroregion se zaměřením na danou oblast komerčních služeb, provést situační analýzu a vymezit předpoklady rozvoje dané oblasti komerčních služeb. Charakteristika mikroregionu byla provedena ze sekundárních zdrojů. Následně primární data byla získaná z dotazníkového šetření, řízených rozhovorů se starosty obcí a vlastním pozorováním v Sezimově Ústí, Plané nad Lužnicí, Chýnově, Radeníně, Radimovicích u Želče, Turovci a Vlčevsi. The main objective of the bachelor was to describe the successful microregion on the area of commercial services. Situation analysis makes and the conditions of development the area of commercial services define. The description of microregion was conducted mainly from secondary sources. Subsequently, primary data was obtained from a survey, interviews with the mayors and my own observations. The questionnaire investigation was carried out on the microregion Tábor in these municipalities: Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí, Chýnov, Radenín, Radimovice u Želče, Turovec and Vlčeves.
Keywords:
commercial services; microregion; other services; retail; situational analysis; SWOT analysis; travel industry; cestovní ruch; komerční služby; maloobchod; mikroregion; ostatní služby; situační analýza; SWOT analýza Citation: VELKOVÁ, Šárka. Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti - mikroregionu Táborsko. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12152