Original title:
Využití projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené
Translated title:
The application of a project method at the nursery school for the children with eye disorder
Authors:
BEJDÁKOVÁ, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené. V teoretické části bakalářské práce je charakterizována projektová metoda, její historie, znaky, hlavní kroky, klady a nedostatky. Popisuji psychomotorický vývoj dítěte se zrakovým postižením a mateřskou školu pro zrakově postižené. V praktické části je popsán vlastní projekt, vytvořený s dětmi z mateřské školy pro zrakově postižené, jeho průběh a hodnocení.This bachelor thesis address the use of design methods in the nursery school for the visually impaired. In the theoretical part of work is characterized by design methods, its history, characteristics, major steps, strengths and weaknesses. It describes the psychomotor development of children with visual impairment and a nursery school for the visually impaired. In the practical part describes his own project, developed with children of nursery school for the visually impaired, and his conduct of the trial.
Keywords:
eye disorder; motivation; nursery school; project method; mateřská škola; motivace; projektová metoda; zrakové postižení Citation: BEJDÁKOVÁ, Lenka. Využití projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12080