Original title:
Analýza výběru vhodné lokality vstupu na mezinárodní trh
Translated title:
The Analysis of the Selection of the Most Suitable Entrence Locality on the International Market
Authors:
LHOTOVÁ, Pavlína Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Rozhodnutí firmy vstoupit na zahraniční trh patří k jednomu z nejdůležitějších faktorů expanze firmy. Hlavním cílem práce bylo zpracovat návrh nejvhodnější formy vstupu na zahraniční trh a současně vybrat lokalitu vstupu firmy na mezinárodní trh. Dílčí cíl vymezoval srovnání jednotlivých lokalit, uvedení nejvhodnější lokality působení pro firmu Jihospol, a. s. a definování návrhu strategie pro další rozvoj společnosti. Možné lokality vstupu na mezinárodní trh byly zhodnoceny prostřednictvím STEP analýzy sousedních zemí. Cílovým trhem pro společnost Jihospol, a. s. byl vybrán trh Slovenské republiky. Nejvhodnější forma vstupu na zahraniční trh byla pro společnost Jihospol, a. s. zvolena dodávka stavebních prací formou subdodávky.International market entrence dicision of the company was one of the most important factors for its expansion. The main goal of this thesis was the project of the most suitable process for the international market entrence and the selection of the entrence locality on the international market. Second goal was the particular localities comparison, the choice of the most suitable market locality for Jihospol, a.s. and the design of the strategy for the company next development. The posibility localities for international markets entrence was evaluated by the neighbouring countries STEP analysis. The Slovak republic market was choised as target market for Jihospol, a.s. Building works contracts as subcontracts is the most suitable form of the entrence on the Slovak republic market for Jihospol, a.s.
Keywords:
export marketing; global marketing; globalization; intercultured marketing.; International business; international environments; international market; globalizace; globální marketing; interkulturální marketing.; Mezinárodní podnikání; mezinárodní prostředí; vývozní marketing; zahraniční trh Citation: LHOTOVÁ, Pavlína. Analýza výběru vhodné lokality vstupu na mezinárodní trh. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11772