Název:
Specifické vývojové poruchy učení a jejich reedukce
Překlad názvu:
Specific developmental disordersmof scholasticskills and their reeducation
Autoři:
Lorencová, Tereza ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce popisuje všechny specifické poruchy učení v obecné rovině. Nejvíce se zaměřu- je na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Uvádí příčiny a projevy SPU a jejich odraz na psychi- ce dětí a životě jejich rodin. Také se věnuje obecným metodám reedukace poruch učení i kon- krétním metodám nápravy dyslexie, dysgrafie a dysortografie včetně nástinu potřebných po- můcek k reedukaci. Představuje systém péče o děti s SPU v České Republice, resp. kdo se vzděláváním a péčí o tyto jedince může zabývat. K šetření v praktické části práce jsou použity následující metody: analýza dokumentace, pozorování, rozhovor a zpracování kazuistik. Šet- ření probíhalo ve dvou institucích, které se zabývají péčí o děti s SPU. Cílem praktické části bakalářské práce je představit dvě instituce pracující s dětmi se SPU, analyzovat jejich meto- dy nápravy SPU a sestavit kazuistiky dvou vybraných žáků.The thesis describes specific learning disabilities in general with the main accent on dyslexia, dysgraphia and dysortographia. It states causes and displays of SLD and their reflec- tion in children's mental well and the life of their families. It also deals with general reeduca- tion methods of learning disabilities and specific methods of dyslexia, dysgraphia and dysortographia remedy including outline of tools needed for reeducation. It presents care sys- tem for children with SLD in Czech Republic or who may be involved in care and education of these individuals. There are following methods used for the research in the practical part of the thesis: analysis of documentation, observation, interview and processing of casuistries. The research took place in two institutions, which deal with care about children with SLDs. It is the goal of the practical part of the bachelor thesis to present two institutions working with children with SLD, analyze their remedy methods and assemble casuistries of two selected students.
Klíčová slova:
dysgrafie; dyslexie; dysortografie; integrace; kazuistika; pomůcky; poruchy učení; reedukace; Speciální pedagogika; žák; dysgraphia; dyslexia; dysortographia; integration; learning disability; reeducation; sasuistry; Special pedagogy; stu-dent; tools