Název:
Výuka českého jazyka, literární výchovy a slohu s pomocí interaktivní tabule
Překlad názvu:
Teaching Czech Language with the Help of "Smart Board"
Autoři:
RADVANOVSKÁ BÁRTOVÁ, Soňa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce {\clqq}Výuka českého jazyka, literární výchovy a slohu s pomocí interaktivní tabule`` se věnuje práci s interaktivní tabulí v hodinách českého jazyka. Cílem této práce je vytvoření výukového CD se třemi vzorovými hodinami, ověřenými v praxi. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se interaktivní tabule a příslušenství s ní spojenými. Zabývá se také přehledem typů interaktivních tabulí, interaktivních učebnic, interaktivními cvičeními, interaktivními učebnami atd. Jsou zde také zmíněny používané softwary. V teoretické části je současně zahrnuta novinka ve vzdělání s pomocí moderních technologií v České republice. Východiskem praktické části je vytvoření manuálu na CD, který bude ověřený praxí a použitelný pro další hodiny výuky českého jazyka. CD obsahuje tři odučené hodiny. Další součástí praktické části je anketa provedená mezi učiteli vyučujícími český jazyk s interaktivní tabulí a jejich názory a postřehy na tuto metodu práce. K vlastnímu členění této práce slouží jednotlivé kapitoly a následující podkapitoly. The diploma thesis ``Teaching the czech language with the help of smart board`` concentrates on the work with the smart board during the lessons of Czech language. The aim of this thesis is to make a CD with three lessons taught in the practise. This work is divided into two parts {--} the theoretical and practical part. Some basic terms concerning the interactive board and its facilities are explained in the theoretical part. It also deals with the overview of the types of the smart boards, interactive textbooks, interactive exercises, interactive classrooms etc. Some softwares are mentioned here too. There is also a part mentioning some news when teaching with modern technologies in the Czech Republic. The basis of the practical part is to create a manual on a CD that will be proved in the practise and will be able to be used in the future teaching of Czech language. The CD will contain three exemplary lessons. The next part of the theoretical part will be a questionnaire gained by the teachers who teach Czech language with the help of smart board and their notes and opinions. Every single chapter and its subheads serve for its own dividing.
Klíčová slova:
didaktika; interaktivní cvičení; interaktivní tabule; interaktivní učebnice; interaktivní učebny; moderní technologie; didactics; interactive board; interactive clasrooms; interactive exercises; interactive textbooks; modern technologies Citace: RADVANOVSKÁ BÁRTOVÁ, Soňa. Výuka českého jazyka, literární výchovy a slohu s pomocí interaktivní tabule. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10515