Home > Academic theses (ETDs) > Rigorous theses > Trénink jazykových schopností podle Elkonina (u dětí s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD)
Original title:
Trénink jazykových schopností podle Elkonina (u dětí s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD)
Translated title:
Elkonin's Language skills training (in children with language delay, mental disability, ADD and ADHD syndroms)
Authors:
Škaloudová, Renata ; Housarová, Blanka (referee) Document type: Rigorous theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá rozvojem fonematického sluchu a fonologického uvědomění pomocí Tréninku jazykových schopností podle Elkonina. Program Tréninku jazykových schopností je v ní aplikován na specifické skupiny děti s poruchami komunikačního procesu - s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD. Uvádí úpravy programu vhodné k tomu, aby jej tyto skupiny dětí úspěšně zvládly. Teoretická část práce je věnována popisu východisek, jichž mohl D. B. Elkonin ve svédobě využít, jakož i současnému náhledu na problematiku rozvoje fonematického sluchu afonologického uvědomění ve světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This doctoral considers by improvement of metaphonological abilities with help of the Training of Language Abilities by Elkonin. In it the programme is aplicated on specific groups of children with faults of communication process - with delayed speech development simply, soft mentaly handicap and with marks or syndrome ADD/ADHD. It describes changes necessary for these groups to succeed in this programme. Theoretical part is given to starting points, which D. B. Elkonin could use in his time. It is also given to nowadays opinion on problems of metaphonological abilities in the world. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/14559