Název:
Analýza otevřenosti subjektů podpořených Výzvou č. 30: obsahová analýza webových stránek
Překlad názvu:
Disclosure of Entities Supported by Call no. 30: Web Sites Content Analysis
Autoři:
Kubátová, Vendula ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Virtuální svět má pro nás všechny stále větší význam. Zasahuje nejen náš osobní život, ale ovlivňuje také nakupovací návyky. Pro řadu společností je v dnešní době již víceméně nutností být přítomný online. Předkládaná práce je první explorativní analýzou webových stránek sociálních podniků v České republice. Vzorek se skládá ze 128 sociálních podniků, které byly podpořeny Výzvou č. 30 "Sociální ekonomika" Evropského sociálního fondu, a které jeho prostřednictvím získaly nemalé částky na svůj rozvoj. S přicházejícími veřejnými financemi je tak otázka transparentnosti a otevřenosti ještě více aktuální. Práce popisuje, které informace je možné napříč webovými stránkami sociálních podniků najít, hodnotí míru jejich transparentnosti a sleduje, zda se hlásí k sociálnímu podnikání. Detailně bylo zkoumáno zveřejňování informací, na jejichž základě by bylo možné označit organizaci za sociální podnik, který je v souladu s principy Tematické sítě pro sociální ekonomiku (TESSEA), sítě, která vytvořila první českou definici sociálního podniku. Výsledky ukazují, že většina sociálních podniků webové stránky má. Přestože informace hledané na webových stránkách byly základní, s jejich zveřejňováním mají některé sociální podniky problémy a zveřejňují necelých 40 % hledaných informací. Téměř 82 % společností se hlásí...Virtual world is having an increasingly important role for us. Not only it affects our personal lives but also our shopping habits. Today it is more or less a necessity to be present online for many companies. The submitted work is the first exploratory analysis of websites content of social enterprises in the Czech Republic. This sample consists of 128 social enterprises, which were supported by a Call no. 30 "Social economy" of the European Social Fund. Supported organizations gain a considerable amount of funds for thein development. With incoming public finances it is necessary to raise a question of transparency and openness of these organizations. Work describes which information is available through websites of social enterprises, evaluates their level of transparency and monitors whether these organizations recognize themselves as social enterprises. It was examined whether organizations disclose information for which they could be described as a social enterprise organization that is in compliance with the principles created by the Thematic Network for Social Economy (TESSEA) a network, which created the first Czech definition of social enterprise. The results show that most social enterprises have a website. However, although the information sought on websites were more or less basic,...
Klíčová slova:
internet; sociální podnikání; transparentnost; webové stránky; zveřejňování informací; disclosure; Internet; social entrepreneurship; transparency; web pages