Original title:
Speciální vzdělávací potřeby žáků s postižením z pohledu učitelů ZŠ
Translated title:
Special educational needs of disabled pupils from the point of view of
Authors:
ČERNÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma "Speciálně vzdělávací potřeby žáků s postižením z pohledu učitelů základních škol" obsahuje vymezení pojmů integrace, inkluze, podmínky integrace a její druhy. Zjišťuje základní speciální vzdělávací potřeby žáků s postižením sluchu, zraku, s poruchou mobility, s mentální retardací a žáků s narušenou komunikační schopnosti a prezentují výsledky šetření ze speciálních a běžných základních škol. The thesis on the topic "Special educational needs of disabled pupils from the point of view of" includes definitions such as the integration, inclusion and condition of integration and integration types. These concern the basic special educational needs of pupils with hearing impairment, visual impairment, mobility disorder, a cephalonia, and pupils with disturbed communication skills. The results of my inquiry from the centre for special education and ordinary primary schools in my thesis are also presented. Citation: ČERNÁ, Veronika. Speciální vzdělávací potřeby žáků s postižením z pohledu učitelů ZŠ. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/10045