Název:
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
Překlad názvu:
Diagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical Education of 5th Grade Pupils
Autoři:
BARTOŇ, Aleš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivistické didaktiky, žákova pojetí učiva, rolí učitele v konstruktivisticky pojaté výuce, metod sběru a vyhodnocování dat v pedagogickém výzkumu, pojetí, cíle a obsahu technického primárního vzdělávání. V praktické části byla zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptu pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály, a dále kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy.This diploma thesis deals with problems and diagnostics of selected preconcepts of technical education. The theoretical part concerns several thematic units which are connected with the problems of constructivism, scholars subjekt matter, teachers part of constructivism education, methodic collection and analyse data of pedagogic investigation, conception, objectives and contents of technical education. The practical part investigates current standard of integration od pre-concepts by means of a questionaire (which contains unfinished sentence and assessing scales) and cognitive maps. Pupil of 5. classes of primary schools in České Budějovice. The acquired data of pre-concepts and its integration were processed form the qualitative as wel as quantitative point of view in the spere of technical education.
Klíčová slova:
Konstruktivistické didaktiky; technické primární vzdělávání.; žákovo pojetí učiva; contents of technical education.; Problems of constructivism; scholars subjekt matter Citace: BARTOŇ, Aleš. Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9990