Název:
Hospitace v managementu mateřské školy
Překlad názvu:
Class Inspection in the Management of a Nursery School
Autoři:
Bučková, Jarmila ; Tenkrátová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Fantová, Věra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací v mateřských školách. Soustřeďuje se na to, jakou roli hrají hospitace v současném řízení školy, jak ve školách hospitační proces probíhá. Zamýšlí se nad tím, jak jsou hospitace vedoucími pracovníky vnímány a využívány v řízení kvality vzdělávacího procesu. Práce vychází z teoreticky zpracované problematiky hospitační činnosti podle uvedené literatury a také z využití vlastních zkušeností. Přináší pohled na hospitaci jako na nezastupitelnou metodu přímého zjišťování průběhu vzdělávacího procesu, na využití všech jejích funkcí k rozvoji školy. Součástí závěrečné bakalářské práce je vyhodnocení empirické sondy, která vyjadřuje, jak vedoucí pracovníci hospitace ve školách provádějí a jaký význam jim v řídící práci přisuzují. Cílem práce je přinést vedoucím pracovníkům mateřských škol celkový pohled na hospitační proces, porozumět mu. Chce upozornit vedoucí pracovníky na význam a využití hospitační činnosti pro řízení rozvoje různých oblastí vzdělávacího procesu tak, aby se hospitace stala efektivní metodou k zlepšování kvality školy.The final bachelor work deals with the issue of lesson observation at nursery schools. The focus is how the lesson observation reflects to various functions of leading people management. It contemplates about the process of lesson observation management, how is the managers feeling to the lesson of observation, what is the main purpose and using the lesson observation to improve the level of educational quality. The work uses the theory of the issue of lesson observation activities according to mentioned literature and my own experience. It gives an idea about one of direct methods of finding progress at educational process and about using its different roles for school improvement. The part of the final bachelors work is the evaluation of an empirical probe which expresses how the manager school workers are engaged in lesson observation and what is their interest of it. The aim of the final bachelor work is point to the main role of lesson observation and its using for school direction in different areas of educational process to become an effective method for school quality.