Original title:
Sokolnictví a jeho zařazení do výuky ve školách v České republice
Translated title:
Falconry as a Part of Curriculum at the Czech Schools
Authors:
Zonková, Kristýna ; Řezníček, Jan (advisor) ; Pelikán, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na výuku sokolnictví na základních a středních školách v České republice. Seznamuje s teorií sokolnictví: historie a současnost, legislativa, sokolník a etika, anatomie a fyziologie dravce, sokolnické vybavení, ochrana dravců a současný význam sokolnictví. Navrhuje možnosti, které zprostředkují výuku sokolnictví ve školách jak v rámci vyučovacích hodin tak exkurzí. Součástí diplomové práce je příprava a realizace výše navržených výukových metod: Power Point prezentace a pracovní listy zaměřené na vzdělávání studentů základních a středních škol s náplní sokolnictví, rozhovor se sokolnicí a ukázková školní exkurze. Klíčová slova: sokolnictví, exkurze, ukázky, prezentace, dravciThe thesis is focused on falconry lessons in primary and secondary schools in the Czech Republic. It introduces the theory of falconry: Past and Present, legislation, falconer and ethics, anatomy and physiology birds of prey, falconry equipment, protection of birds of prey and falconry contemporary significance. Suggests the possibilities that mediate falconry lessons in schools both within lessons and excursions. The thesis is the preparation and implementation of the above proposed teaching methods: Power Point presentations and worksheets aimed at training students in primary and secondary schools filled with falconry, falconer conversation and exemplary school excursion. Key words: falconry, field trips, power point, birds of prey
Keywords:
birds of prey; falconry; field trips; power point; dravci; exkurze; prezentace; sokolnictví; ukázky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73857