Název:
Srovnávací analýza mapování sociálně vyloučených oblastí v České
Překlad názvu:
The Comparative Analysis of the Mapping of Deprived Urban Areas
Autoři:
Souček, Vojtěch ; Guri, Durmish (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je komparativní analýzou, která se zaměřuje na problematiku sociálně vyloučených oblastí ve dvou státech Evropské unie - Velké Británii a České republice. Pojícím hlediskem této práce je mapování těchto oblastí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - Teoretické a Empirické. Teoretická část je dále dělena do čtyřech podčástí, tématických bloků. V prvním bloku je vymezena základní terminologie s definicemi týkajícími se sociálně vyloučených lokalit. Druhý blok je zaměřen na představení celoevropského projektu týkajícího se sociálně vyloučených lokalit a jejich mapování, nazvaného European Learning Network. Třetí blok je věnován Velké Británii a je v něm nastíněn vývoj mapování sociálně vyloučených městských částí, politika vlády na tomto poli a v závěru jsou prezentovány příklady dobré praxe. V pořadí čtvrtý blok se zaměřuje na Českou republiku. Stejně jako v kapitole předchozí, je i zde nastíněn vývoj mapování sociálně vyloučených oblastí, politika vlády na tomto poli, příklady dobré praxe a v závěru je prezentováno dotazníkové šetření problematiky mezi relevantními institucemi a jeho výstupy. Empirická část se týká samotné komparace přístupů Velké Británie a České republiky k problematice sociálně vyloučených lokalit.The dissertation is a comparative analysis focussing on the issue of deprived urban areas in two EU member states - the Great Britain and the Czech Republic. The common link is the mapping of these areas. The dissertation is structured into two main parts - Theoretical and Empirical. The Theoretical part is divided into four main parts, called the thematic blocks. The first block is devoted to the terminology and definitions concerning the deprived areas. The second block focuses on an European-wide project concerning the deprived areas and their mapping, called the European Learning Network (LNet). third block where the mapping of deprived urban areas, the government policy and the examples of good practices are described, is devoted to the Great Britain. The fourth block is aimed on the Czech republic, with the same structure as the chapter before - mapping of deprived urban areas, government policy on this issue, good practice examples and finally the survey carried out among the relevant institutions and its outputs are presented. The Empirical part is the comparison of the Great Britain and the Czech Republic approaches to the issue of deprived urban areas.