Original title:
Arteterapie z pohledu zážitkové pedagogiky
Translated title:
Art Therapy From the Perspective of Experiential Education
Authors:
KNEIFLOVÁ, Anna Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je definována arteterapie, nastíněny její východiska, historie, cíle a cílové skupiny. Dále je představena zážitková pedagogika a formy její práce. V praktické části je sborník nápadů jak využít arteterapii formou zážitkové pedagogiky. Poslední část tvoří rozbor pěti dětských obrázků.The thensis consists of theoretical part and of practical part. Firstly, the art therapy is defined in the theoretical part. Moreover, the experiential education - its history and present is presented. The last chapter of the theoretical part comprises a reflection about the relation between the art therapy and experiential education.
Keywords:
analysis of art expression; art therapy; experiential education; Flow phenomenon; Kolb´s cycle of studying; methods of art therapy; arteterapie; diagnostika výtvarného projevu; flow fenomén; Kolbův cyklus učení; techniky arteterapie; zážitková pedagogika Citation: KNEIFLOVÁ, Anna. Arteterapie z pohledu zážitkové pedagogiky. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/9635