Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Rozdíly ve využítí tělesné výchovy a sportu u dětí s různým stupněm mentálního postižení / v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./.
Original title:
Rozdíly ve využítí tělesné výchovy a sportu u dětí s různým stupněm mentálního postižení / v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./.
Translated title:
Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages of mental handicap / at the primary school and secondary school Pomněnka o.p.s./.
Authors:
Jancyková, Kamila ; Strnad, Pavel (advisor) ; Flemrová, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Rozdíly ve využití tělesné výchovy a sportu u dětí s růmým stupněm mentálního postižení /v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./. Title of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap /at the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, jak se liší obsah tělesné výchovy a využití sportů u žáků s růmým stupněm mentálního postižení na základní a střední škole Pomněnka o.p.s. Práce je zaměřena kromě školní tělesné výchovy také na mimoškolní aktivity. Metoda: Průzkum byl proveden ve všech třídách základní a speciální školy Pomněnka o.p.s. Základní metodou bylo dotazníkové šetření. První část je určena pro rodiče a slouží ke zmapovárú přístupu a zájmu respondentů o tělesné aktivity jejich dětí. Druhá část se dotazuje třídních učitelů mentálně postižených dětí a je zaměřena na zjišťovárú rozdílů v obsahu hodin tělesné výchovy jednotlivých tříd. Výsledky: Výsledky první části dotazníkového šetření nám ukázaly, že u lehké a středně těžké formy mentální retardace je rozdíl v přístupu rodičů k tělesným aktivitám dětí minimální, děti se nejen účastní rekondičních pobytů a sportovních kroužků v rámci školy, ale často také provozují sport a pohybové aktivity...Title of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap lat the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. The task ofwork: The task of this graduation thesis is to find out, how differ the content of physical training and the use ofsports at students with different degree of dysphrenia on the basic and on the secondary school Pomněnka o.p.s. The work is focused beside the gymnastics hours in the school also to out-of-school activities. Themethod: The survey was provided in all classes of the basic school and of the special school Pomněnka o.p.s. The interview was used as basic method. The first part of questionnaire was designed for the parents and it serves for ascertain of approach and interest of respondents about the physical training oftheir children. The second part contains questions for the class teachers ofdisabled children and it is focused to the assignment ofdifferences in the content ofgymnastic hours in the individua! classes. The results: The results of interview's first part showed, that there is a minimal diference in the approach of parents to the physical activities of children at light and medium mental disability, the children participate on recondition stays and sport bees in the...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/14673