Název:
Využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách
Překlad názvu:
Experiential Learning in Adaptive Courses at Southbohemian Secondary Schools
Autoři:
LUŇÁKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na zážitkovou pedagogikou a její použití při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. První dvě kapitoly se zabývají především popsáním historie a současnosti zážitkové pedagogiky, základních pojmů, principů a jejích elementů. Třetí část je praktická a snaží se nastínit realizaci adaptačních kurzů v praxi. Tato část vychází z šetření pomocí dotazníků zaměřených např. na použití her, zpětné vazby, prostředků motivace, principů zážitkové pedagogiky apod., které byly zaslány středním školám v jižních Čechách, jež adaptační kurzy pořádají. Tyto kurzy jsou v České republice realizovány krátce. Jejich využití se však stále rozšiřuje, což je přínosem především pro děti při přestupu ze základní na střední školu, který je tímto výrazně usnadněn. The work si focused on the experietial learning and its use in adaptive courses at southbohemian secondary schools. First two chapters above all describe the history and present of experiential learning, bring key words and introduce its principles and elements. The third chapter is practical and tries to sketch the realization of adaptive courses in practice. It is based on the survey using guestionnaires focused on e.g. use of games, feedback, motivation instruments, principles of experiential learning etc. These guestionnaires were sent to secondary schools in South Bohemia, that adaptive courses organize. These courses has been organized shortly in the Czech Republic. However, their use is still being extended, which helps mainly children coming from basic to secondary schools to make this transition easier.
Klíčová slova:
adaptační kurz; cyklus učení prožitkem; flow; hra; komfortní zóna; motivace; princip dobrovolnosti; zpětná vazba; zážitek; zážitková akce; zážitková pedagogika; adaptive course; cycle of experince learning; experience; experiential action; experiential learning; flow; game; motivation; principle of willigness; review; zone of comfort Citace: LUŇÁKOVÁ, Jana. Využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10791