Original title:
Význam komunikace se zákazníky
Translated title:
Importance of communication with customers
Authors:
BARTOŠOVÁ, Zdeňka Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá významem komunikace se zákazníky pro firmu. Představuje návrh na zajištění komplexní péče o stávající klienty, a to zavedením nových služeb, včetně nastavení vhodné komunikace s nimi. První část této práce je věnována shrnutí základních teoretických poznatků, které se týkají této problematiky. V další části je pak zpracována analýza současného stavu společnosti a realizováno dotazníkové šetření. Na základě těchto výsledků jsou představeny jednotlivé návrhy, které jsou zhodnoceny rovněž po finanční stránce. Výstupem práce pak jsou návrhy doporučené k realizaci.This dissertation thesis deals a question what importance has for a company its communication with customers. It represents a suggestion on arrangement of complex care for current customers through introduction of new services including suitable communication with them. The first part of this work is focused on summary of basic theoretical knowledge concerning this problem. The other part contains an analysis of present situation of the company and results of questionnaire investigation realized. Individual suggestions based on these results were presented and evaluated from financial view, too. The thesis results in suggestions recommended to realization.
Keywords:
Communications; competitiveness.; customer; long-term relationship; dlouhodobý vztah; Komunikace; konkurenceschopnost.; zákazník Citation: BARTOŠOVÁ, Zdeňka. Význam komunikace se zákazníky. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11914