Original title:
GPU implementace algoritmů irradiance a radiance caching
Translated title:
GPU implementation of the irradiance and radiance caching algorithms
Authors:
Bulant, Martin ; Křivánek, Jaroslav (advisor) ; Šik, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této práce je vytvořit program implementující algoritmy pro výpočet globálního osvětlení radiance a irradiance caching za využití frameworku CUDA na GPU. Paralelní implementace na GPU by měla přinést výrazné zrychlení oproti sériové implementaci na CPU. Implementace bude probíhat v již existujícím frameworku pro výpočty globálního osvětlení, což umožní soustředit se čistě na implementaci samotných algoritmů. Díky této práci bude možné ušetřit čas při testování metod pro výpočet globálního osvětlení, neboť ukládání a přepoužití mezivýsledků je možné použít pro další algoritmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The objective of this work is to create software implementing two algorithms for global ilumination computation. Iradiance and radiance caching should be implemented in CUDA framework on a graphics card (GPU). Parallel implementation on the GPU should improve algoritm speed compared to CPU implementation. The software will be written using an already done framework for global illumunation computation. That allows to focus on algorithm implementation only. This work should speed up testing of new or existing methods for global illumination computing, because saving and reusing of intermediate results can be used for other algorithms too. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
computer graphics; CUDA; global illumination; GPU; irradiance caching; radiance caching; rendering; CUDA; globální osvětlení; GPU; irradiance caching; počítačová grafika; radiance caching; rendering
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78343