guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Bachelor's theses
> Interakce ve výuce anglického jazyka
Information
Files
Original title:
Interakce ve výuce anglického jazyka
Translated title:
Teacher's perspective on Classroom Interaction
Authors:
Pecháčková, Klára
;
Hofmannová, Marie
(advisor) ;
Morgan, Craig Alan
(referee)
Document type:
Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
eng
Abstract:
[eng]
[cze]
This bachelor thesis focused on interaction between the teacher and the learners during the English lessons. The aim is to find out if the teacher's instructions help to create communicative environment in the class. Observation focused on teacher talk and follow-up analysis of observation sheets present the main methods of research.
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi vyučujícím a žáky/studenty při hodinách anglického jazyka. Cílem je zjistit, zda pokyny, které pedagog zadává, vedou k vytvoření komunikativního prostředí ve třídě. Hlavní metodou je pozorování vyučovacích hodin se zaměřením na vyučujícího a rozbor dat z observačních archů.
Keywords:
classroom interaction
;
communication
;
group work
;
individual work
;
interaction
;
pair work
;
student talking time
;
teacher talking time
;
work with the whole class
;
komunikace
;
komunikace ve třídě
;
mluví učitel
;
mluví žák
;
práce jednotlivce
;
práce s celou třídou
;
práce ve dvojicích
;
vzájemná komunikace
Institution:
Charles University Faculties (theses) (
web
)
Document availability information:
Available in the Charles University Digital Repository.
Original record:
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44535
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-468946
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Charles University
>
Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs)
>
Bachelor's theses
Record created 2022-05-08, last modified 2024-10-20
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share