Original title:
Digitální učební objekty
Translated title:
Digital learning objects
Authors:
Bečvář, Pavel ; Štípek, Jiří (advisor) ; Tocháček, Daniel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se v úvodu zabývá problematikou digitálních výukových objektů obecně, poté se zaměřuje na objekty typu hra. Stručně shrnuje jejich výhody a nevýhody. Hlavním cílem praktické části práce je vytvoření vlastní výukové hry se zaměřením na "algoritmy" a jejich testování ve výuce. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky testování z hlediska obsažené učební látky a z hlediska zájmu žáků.SUMMARY: In the beginning the thesis deals with the digital learning objects in general, and then it focuses on the game type objects. Their advantages and disadvantages are briefly summarized. The main aim of the practical part is to create an own learning game focusing on "algorithms" and its testing in the classroom. At the conclusion of the work, the test results are evaluated in terms of subject matter contained and in terms of pupils' interest.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48662