Original title:
Význam věkově heterogenních tříd v MŠ pro rozvoj dítěte
Translated title:
Age Heterogeneous Classes Importance for Children Development in Kindergarten School
Authors:
LUŇÁKOVÁ, Jitka Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je v teoretické i praktické úrovni cíleně směřována k obhajobě významu heterogenních tříd v mateřské škole pro rozvoj dítěte, a to v souvislosti se změnami společnosti, proměnou rodinné výchovy a současným pojetím vzdělávání. Mapuje názory na věkově heterogenní třídy v literatuře, alternativních programech, zpracovává názory rodičů i pedagogů s cílem doložit teoreticky i prakticky opodstatněnost heterogenních tříd v současné mateřské škole. The bachelor{\crq}s work tends to vindicate the meaning of heterogeneous classes in a nursery school for the process of the child{\crq}s development, in a theoretical as well as in a practical point of view. It cooperates with changes of society, the transformation of the family upbringing and with the contemporary concept of education. It maps the ideas on classes with the age structure got from the literature and alternative programmes. This work also covers the opinions of parents and pedagogues with the aim of proving theoretically and practically the necessity of heterogenous classes in a contemporary nursery school. Citation: LUŇÁKOVÁ, Jitka. Význam věkově heterogenních tříd v MŠ pro rozvoj dítěte. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/9460