Original title:
Typografie web designu
Translated title:
Typography of web design
Authors:
Uhlířová, Martina ; Brejcha, Jan (advisor) ; Malečková, Dita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Typografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.Typography is one of the most important elements of web design and marketing. Good typography makes web design more appealing, which is important for readers in evaluating titles and the quality of text. The aim of this thesis is to provide a characterization of good and bad typography. I will use this characterization to identify modern typographical trends in a digital background. In the theoretical part, I will describe the basic features of typography. In the practical part, I will distinguish appealing typography and visual smog, and find specific examples demonstrating typographical trends in web design.
Keywords:
digital folklore; flat design; font; remediation; responsive typography; typeface; Typography; web design; digitální folklór; flat design; font; písmo; remediace; responzivní typografie; Typografie; web design
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/82918