Original title:
UV/VIS spektrofotometrie a možnosti jejího využití v rámci vzdělávání učitelů chemie
Translated title:
UV/VIS Spectrophotometry and Its Possibilities of Use in Teacher Education
Authors:
Hejsková, Veronika ; Kotoučová, Hana (advisor) ; Himl, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se týká využití UV/VIS spektrofotometrie v rámci vzdělávání učitelů chemie. V teoretické části práce shrnuje poznatky o optických metodách, jejich principech a rozdělení, a velká část je věnována právě UV/VIS spektrofotometrii. V experimentální části jsou uvedené jednotlivé úlohy pro kvantitativní a kvalitativní stanovení látek pomocí UV/VIS spektrofotometru. Úlohy jsou sestavené tak, aby sloužily jako návod pro učitele chemie i jako návod pro studenty, a aby ctily princip postupu od jednoduššího po složitější stanovení látek.This master's thesis discusses the use of UV/VIS spectrophotometry in chemistry teacher education. Optical methods principles are described in theoretical part of the thesis, and. the main part is dedicated to UV-VIS spectrophotometry. Tasks for quantifying and qualifying substances determination are described in experimental part. Educational tasks are described in a way so that chemistry teachers could use for instructions.
Keywords:
educational tasks for teachers of chemistry; optical methods; UV; VIS spectrophotometry; nespektrální metody; optické metody; spektrální metody; UV; VIS spektrofotometrie; úlohy pro vzdělávání učitelů chemie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75582