Original title:
Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale
Translated title:
The behaviour of coach in training unit in football
Authors:
Schwarz, Václav ; Buzek, Mario (advisor) ; Frýbort, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale Cíle: Cílem mé práce je pozorování interakce tří vybraných trenérů s hráči na trénincích. Hypotéza: Předpokládám, že instrukce bude převládat nad výskytem dalších forem chování. Metody: Ve své práci jsem použil metodu pozorování, metodu audio záznamu a metodu didaktické interakce (ADI). Metody pozorování a audio záznamu jsem použil při sběru dat. Metodu ADI jsem aplikoval v rozboru jednotlivých tréninkových jednotek. Ve všech tréninkových jednotkách sledujeme výskyt hypotézy. Výsledky: Cíl této práce byl splněn. Hypotéza byla potvrzena. U všech pozorovaných trenérů forma instrukce převažovala nad dalšími formami chování. Klíčová slova: interakce, zpětná vazba, instrukceTitle: The behaviour of coach in training unit in football Objectives: My main goal in this work is to observe communication of three selected coaches with players on trainings. Hypothesis: We suppose that the form of instruction will outweigh the occurrence of other forms of behaviour. Methods: In my work I used the method of observation, a method of audio recording and a method of didactic interaction (ADI). Methods of observation and audio recording, I used to collect data. The ADI, I applied in the analysis of individual training units. In all training units we monitor the incidence of hypothesis. Results: The goal of this work was completed. The hypothesis was confirmed. For all seen coaches the form of instruction prevailed over other forms of behaviour. Keywords: interaction, feedback, instruction
Keywords:
feedback; instruction; interaction; instrukce; interakce; zpětná vazba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/50345