Original title:
Využití techniky "360 stupňů zpětné vazby" k evaluaci kompetencí učitelů
Translated title:
Use of technics "360 degree feed back" for evaluation teacher 's competences
Authors:
Velechovská, Michaela ; Valenta, Josef (advisor) ; Krykorková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Klíčová slova: 360řzpětná vazba, evaluace kompetencí učitelů, kompetence učitele Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstrakt: Téma diplomové práce se orientuje na problematiku hodnocení kompetencí učitelů a ověřuje možnost použít metodu 360řzpětné vazby k tomu to hodnocení. Je zde popsaná metoda 360řzpětné vazby jako předmět výzkumu. Výzkumnými metodami použitými k ověření použitelnosti 360řzpětné vazby jsou dotazníky a rozhovory. Práce se zaměřuje na kompetence učitele 2. stupně základní školy. Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.
Keywords:
360°feed back; evaluation teacher's competences; teacher's competences; 360°zpětná vazba; evaluace kompetencí učitelů; kompetence učitele
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49514