Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení pro výuku německého jazyka na 2. stupni základní školy.
Original title:
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení pro výuku německého jazyka na 2. stupni základní školy.
Translated title:
Special tools for teaching German for pupils with specific of learning in secondary schools.
Authors:
SEDLÁŘOVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část diplomové práce se věnuje popisu specifických poruch učení (dále jen SPU) - zejména dyslexie, příčinám vzniku poruch, diagnostice a reedukaci. Snaží se popsat osobnostní charakteristiku dětí se SPU či jejich vnímání barev. Dále se zabývá možností práce s dítětem se SPU v hodinách cizího jazyka na základní škole. Praktická část je zaměřena na tvorbu pomůcek. Jedná se o učebnici, CD, listy s přílohami atd. Každá vytvořená pomůcka je popsána, je uvedeno, jaký je její přínos pro žáka i učitele a jak se s ní dá pracovat během vyučování. The theoretical part of the dissertation describes some specific learning disabilities (next SLD) - especially dyslexia, pays attention to causes of the defects, diagnosis and reeducation. Its aim is to describe the personality of these children or their perception of colours. Further, some possibilities how to work with a child with a learning disability in foreign language lessons at basic schools are discussed. The practical part is aimed at teaching aids production. It means a textbook, a CD, sheets with appendices, etc. Each aid is described and its benefit for both, the pupil and the teacher, are mentioned and also teaching methods are explained.
Keywords:
CD; dyslexia; foreign language; perception of colours; personality with children of dyslexia; practical part - textbook; sheets with appendices etc.; specific learning disabilities; CD; cizí jazyk a SPU; dyslexie; listy s přílohami atd.; osobnostní charakteristika děti se SPU; praktická část - učebnice; specifické poruchy učení; vnímání barev Citation: SEDLÁŘOVÁ, Kateřina. Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení pro výuku německého jazyka na 2. stupni základní školy.. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/4218