Original title:
Naše obec Hostivař.Případová studie výchovně - vzdělávacího projektu
Translated title:
Our Village Hostivař Educational Project: A Case Study
Authors:
Mácová, Michaela ; Havlůjová, Hana (advisor) ; Županič, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je tedy vytvořit projekt, kterým bych do běžné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdělávacího programu a zároveň při jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyučování vhodně rozvíjí tendence nastolené výše zmíněnou reformou. Tedy, že je možno jejím prostřednictvím u žáků efektivně rozvíjet a podporovat vytváření klíčových kompetencí,2 pozitivně 1 Sbírka zákonů číslo 561/2004 Zákon ze dne 24. září 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání. Ročník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivňovat sociální klima třídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedinců a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyučování prostřednictvím variabilnější organizace výuky vhodně aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáků.4 A že v rámci zásad metody projektového vyučování je možno v projektu prosadit různé strategie učení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování při řešení problému a vést ho k samostatnosti a otevřené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Při tvorbě plánu projektu...Cílem diplomové práce je tedy vytvorit projekt, kterým bych do bežné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdelávacího programu a zároven pri jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyucování vhodne rozvíjí tendence nastolené výše zmínenou reformou. Tedy, že je možno jejím prostrednictvím u žáku efektivne rozvíjet a podporovat vytvárení klícových kompetencí,2 pozitivne 1 Sbírka zákonu císlo 561/2004 Zákon ze dne 24. zárí 2004 o predškolním, základním, stredním, vyšším odborném a jiném vzdelání. Rocník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdelávací program pro základní vzdelání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivnovat sociální klima trídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedincu a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyucování prostrednictvím variabilnejší organizace výuky vhodne aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáku.4 A že v rámci zásad metody projektového vyucování je možno v projektu prosadit ruzné strategie ucení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování pri rešení problému a vést ho k samostatnosti a otevrené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Pri tvorbe plánu projektu...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9610