Original title:
Analýza dispozičního řešení prodejní plochy a struktury sortimentu
Translated title:
Analysis of the Space Management of Selling Area and the Structure of Assortment
Authors:
EHRELOVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo analyzovat dispoziční řešení prodejní plochy a struktury sortimentu ve vybrané prodejně a vypracovat návrhy na zlepšení v oblasti spacemanagementu a merchandisingu. Na základě mnou provedených dotazníků se domnívám, že společnost Billa, s.r.o. je schopna i v budoucnosti na českém trhu dále prosperovat. The main goal of this work was to analyse the current solution of the floor space disposition in the selected store and introduce possible improvements in space management and merchandising. According to survey results, Billa s.r.o. is expected to be profitable and competitive in the following years.
Keywords:
merchandising; product rage structure; questionnaire; space management of selling area; dispoziční řešení; dotazník; optimální vystavení sortimentu; struktura sortimentu Citation: EHRELOVÁ, Lucie. Analýza dispozičního řešení prodejní plochy a struktury sortimentu. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8959