Název:
Motivace a stimulace pracovníků v institucích nevýrobní sféry.
Překlad názvu:
Motivation and stimulation of workers in nonproductive institutions.
Autoři:
MASAŘ, Jaroslav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je poukázat na důležitost motivace a stimulace lidských zdrojů pro konečný úspěch organizace. Pro průzkum byly vybrány dvě instituce, které působí na trhu se službami, ale obě jsou zcela odlišné, hlavně z pohledu jejich financování. Lidé, kteří pracují ve službách, nevyrábějí žádné materiální zboží, ale prodávají své vlastní znalosti, zkušenosti a dovednosti. První vybranou organizací je škola a druhou je společnost poskytující pojištění. Celkem odpovídalo 43 respondentů, z toho 23 ve škole a 20 respondentů v pojišťovně. V první části této diplomové práce jsem shromáždil teoretické informace o motivaci a stimulaci lidských zdrojů. Další kapitola je zaměřena na charakteristiku a historii vybraných organizací. V kapitole metodika je popsán pracovní postup a dotazníková metoda, jež byla užita v této diplomové práci. Každá otázka byla vyhodnocena a zaznamenána do grafu. Pod každým grafem jsou popsány výsledky dané otázky a diskuze k výsledkům. Jako nejlepší motivace pracovníků se jeví výše jejich odměny za práci. Ta je nejvíce motivuje jak při jejich práci, tak i při jejich dalším vzdělávání. Lidé jsou jedinečným zdrojem pro každou organizaci, proto je jejich motivace při práci a při dalším vzdělávání tak důležitá. Pokud lidské zdroje nejsou vhodně motivovány, klesá výkonnost organizace a s tím i její konkurenční výhoda. Obě organizace mají ve svých motivačních a stimulačních programech rezervy, které by do budoucna měly odstranit a vytvořit přitažlivější motivační program pro pracovníky. The aim of this diploma work is pointed out of importace of motivation and stimulation of human source for final success of the institution. For my survey were choosen two institutions, which act on a market with services, but they are totally different, mainly in term of finance. Persons employed in services do not create any material goods, but sell the products of themselves, such as their knowledge etc. The first organization was a school and the second one was an insurance company. On the whole answered fourty-three persons, from that twenty at insurance company and twenty-three at school. In the first part of this diploma work I summarized theoretical infotmation about motivation and stimulation. Next capitol is concentred on institutions, on their introduction and their history. In methodology there is described questionnare method, which is used and operating sequence. Each answer was put down into the graph and the results and discussion follow after the graph. Such as the best motivation and stimulation for people is their income. Higher income motives most of workers in work and for their next education. People are the most important and unique source for each company therefore satisfaction of workes is so important. If the human sources are not motivated properly, the competitive advantage declines. Both companies should improve their motivation and stimulation program for their workers, not just in work, but for next education too.
Klíčová slova:
dotazníková metoda; lidské zdroje.; Motivace; pracovní postup; průzkum; stimulace; human source.; motivation; operating sequence; questionnare method; stimulation; survey Citace: MASAŘ, Jaroslav. Motivace a stimulace pracovníků v institucích nevýrobní sféry.. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8862