Original title:
Reklama jako součást podpory prodeje, účetní a daňové souvislosti
Translated title:
Advertisement as a part of sales promotion, accounting and tax context
Authors:
RÁSOCHOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je charakteristika podpory prodeje a reklamy, a především identifikace vztahu mezi nimi. Dále pak popsání způsobu zaúčtování reklamy, návaznost jejího pořízení a využívání na daňový systém České republiky, na možnosti daňově uznatelných nákladů a nároků na odpočet. The aim of my work is to characterize advertising and sales promotion and their relationship between them. I focused on the method of accounting of the advertising, relationship between procurement of the advertising and its´ use in tax system of the Czech Republic. I also focused on the possibilities of tax-deductible expenses and deductible claims.
Keywords:
ACCOUNTING; ADVERTISING; COSTS; SALES PROMOTION; TAX SYSTEM; DAŇOVÝ SYSTÉM; NÁKLADY; PODPORA PRODEJE; REKLAMA; ÚČETNICTVÍ Citation: RÁSOCHOVÁ, Martina. Reklama jako součást podpory prodeje, účetní a daňové souvislosti. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8572