Original title:
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Blatná
Translated title:
Tourism product in tourism infocentre in Blatná
Authors:
NĚMCOVÁ, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Téma bakalářské práce je Produkt cestovního ruchu turistickém informačním centru, byla vybrána destinace Blatensko. Blatná a její okolí se sice nedá srovnávat z pohledu mezinárodního cestovního ruchu, ale tato destinace má svůj význam pro cestovní ruch z hlediska kulturních památek a přírodních atraktivit. Blatná je menší město, které má ale své turistické informační centrum. Cílem bakalářské práce je provést analýzu rekreačního prostoru, zhodnotit význam produktu cestovního ruchu v turistickém informačním centru Blatná, zaměřit se na poskytované služby v Blatné a okolí, zhodnotit přírodní, kulturní, společenské atraktivity na Blatensku. Popsat historii Blatné a její současný stav. Ekonomicky zhodnotit současnou úroveň služeb pro pobytovou rekreaci v Blatné a v okolí {--} ubytování, stravování, dopravní dostupnost, objekty cestovního ruchu: primární, sekundární, terciální. Přírodní atraktivity (morfologické, klimatické, hydrologické, biologické {--} fauna a flora) a kulturně-historické památky (hrady, zámky, stavby, hotely). Dále analyzovat návštěvnost této destinace a pokusit se o segmentaci návštěvníků. Potenciál dalších atraktivit pro rozvoj cestovního ruchu jako jsou například významné akce, kulturní a přírodní zajímavosti. Dalším cílem je více se zaměřit na blatenský zámek, který hraje významnou roli v cestovním ruchu, dále na poskytování ubytování v této oblasti. Dotazníkové šetření provést v těchto lokalitách. Na základě zjištěných informací připravit návrh řešení zlepšení služeb, popřípadě nové služby a navrhnout další možnosti, jak nynější služby ještě více rozšířit. Hlavní myšlenkou bakalářské práce byl popis a zhodnocení destinace Blatenska, kulturně-historických památek, přírodních atraktivit a materiálně-technické základny v řešeném území Blatensko. Cílem bakalářské práce byl popis služeb, informací a produktů turistického informačního centra v Blatné, případné rozšíření těchto služeb a produktů. Hlavním cílem bakalářské práce bylo vytvoření návrhů a možností nových produktů v destinaci Blatensko pro případné rozšíření návštěvnosti v této destinaci. Pro tyto účely byl realizován marketingový výzkum a to formou dotazníkového šetření, které poukázalo na služby a produkty, jejichž tvorba by byla vhodná pro účely cestovního ruchu v řešeném území Blatensko a podpořila by návštěvnost v této destinaci. Blatná with 7 670 inhabitants lies 450 meters above sea. Blatná lies by the river Lomnice and in the foothills of the Brdy range and was named after the moorland in which Blatná was founded. The Blatná region was already settled in {\clqq}latén{\crqq} era and at the beginning of {\clqq}halštat`` era in connexion with the expansion of Celtic people to Bohemia. The number or street markets increased and at the beginning of 16th century.In consequence of the economic prosperity Blatná was raised to the town of Blatná. The building of the railway route Strakonice {--} Blatná {--} Březnice in 1899 was significant for the economic development. After the Second World War Blatná grew renowned for growing roses. There are peaceful hillocks, beautiful ponds and a great number of landmarks in Blatná. Blatná, its an enticing place for a visit. There are castle, assumption church, town architekture and statues and monuments in Blatná. There are lot of the Romananesque Church, the fortress, the Gothic church,the early-Baroque castle, the Monastery in surroundings of Blatná. Besides the historical monuments, it is possible to use the wide landscape for tourism and recreation. The landscape has got a plenty of large wood areas, meadows and lakes. Some marked hiking routes and cycling routes are adapted with the dates about the distance and information about historical and cultural monuments and sightseeing. Very attraactive are autumn fishing out organized by Blatenská ryba with programme. Blatná is a natural cultural centre of the whole region. For the lovers of tourism and cyclotourism is in this region prepared a row of marked routes, as for the walks and trips with different difficulty levels for all age categories. Very interesting is the Instructive Path in the village of Kadov round the Viklan Stone. The maps, guide books with description of all routes offers the Informcentrum and the Town Museum Blatná.
Keywords:
analýza trhu (market analysis); Blatensko (Blatná and surrounded); cestovní služby (travel services); creation); cykloturistika (cyclotourism); destinace (destination); dotazníkové šetření (questinonary investigation); infocentrum (Informcentrum); Jižní Čechy (South Bohemia); Klíčová slova (key words) Cestovní ruch (tourism); kulturní památky (cultural sights); marketingový výzkum (marketing research); naučná stezka (instructive path).; návštěvník (visitor); osobní dotazník (personal report); produkt (product); přírodní podmínky (natural conditions); rekreační prostor (recreation territory; segmentace trhu (market segmentation); služby (services); společenské akce (social gatherings); turistické informační středisko (tourist Information); turistické trasy (marked patches); turistika (tourism); tvorba produktu (production; analýza trhu (market analysis); Blatensko (Blatná and surrounded); cestovní služby (travel services); creation); cykloturistika (cyclotourism); destinace (destination); dotazníkové šetření (questinonary investigation); infocentrum (Informcentrum); Jižní Čechy (South Bohemia); Klíčová slova (key words) Cestovní ruch (tourism); kulturní památky (cultural sights); marketingový výzkum (marketing research); naučná stezka (instructive path).; návštěvník (visitor); osobní dotazník (personal report); produkt (product); přírodní podmínky (natural conditions); rekreační prostor (recreation territory; segmentace trhu (market segmentation); služby (services); společenské akce (social gatherings); turistické informační středisko (tourist Information); turistické trasy (marked patches); turistika (tourism); tvorba produktu (production Citation: NĚMCOVÁ, Andrea. Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Blatná. Tábor, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/7861