Název:
Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky)
Překlad názvu:
The chemistry of the water, the air and the soil (Integrated education)
Autoři:
Kudrnová, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Shrnutí Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky na ZŠ a SOŠ) Bc. Tereza Kudrnová terka.kudrnova@email.cz V této diplomové práci byl vymezen pojem integrovaná výuka. Dále byly popsány systémy integrovaného přírodovědného vyučování v Anglii, Norsku, Španělsku a Kanadě. Tyto země byly vybrány na základě dostupných zdrojů. Byly zhodnoceny výhody, nevýhody a možnosti integrovaného přírodovědného vyučování. Byla provedena analýza učebnic a dalších učebních materiálů speciálně vytvořených pro integrované vyučování přírodovědných předmětů v rámci tematických celku Půda, Voda, Vzduch. Pro integrovanou výuku tematických celků Půda, Voda, Vzduch byly navrženy prezentace v programu Microsoft PowerPoint včetně metodických poznámek pro učitele. K jednotlivým tematickým celkům byly dále navrženy pracovní listy k laboratorním pracím a jedné samostatné (domácí) práci žáků, včetně autorského řešení. Ke každému z těchto návrhů byla vytvořena ukázka přípravy učitele k příslušné vyučovací hodině (laboratorní práci). Všechny laboratorní a samostatné domácí práce byly vyzkoušeny a vyřešeny. Jedna laboratorní práce byla ověřena ve škole se žáky.Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Chemistry of the water, the air and the soil (Integrated education) Bc. Tereza Kudrnová terka.kudrnova@email.cz In this thesis it was defined the conception "integrated education". It was described the system of education in England, Norway, Spanish and Canada. These countries were chosen based on available origins. In this thesis were evaluated the advantages, disadvantages and the possibilities of integrated education. It was made an analysis of textbooks and the other materials for integrated education and the themes The Soil, The Water and The Air. For these themes there were made the presentations in the computer programme Microsoft PowerPoint, including methodical notes for teachers. For these themes were also proposed laboratory works, individual works and the job sheets related with this. All proposed materials include author's solutions and the teacher's preparing for lesson. All laboratory and individual works were implemented. One laboratory work was proved in school with the pupils.