Original title:
Rekonstrukce žst. Podivín
Translated title:
Podivin Station Reconstruction
Authors:
Veits, Lukáš ; Dohnal, Michal (referee) ; Říha, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice v Podivíně. V rámci práce bude navrženo nové kolejové řešení stanice pro zvýšení rychlosti na 200 km/h včetně návrhu železničního svršku, železničního spodku a celkového odvodnění. Dále bude navržena celková peronizace pomocí dvou ostrovních nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice.
This diploma thesis deals with reconstruction of the Podivín railway station. As part of the work, a new railway solution for the station will be proposed to increase the speed to 200 km / h, including the design of the railway superstructure, substructure and overall drainage. Furthermore, a total peronization will be proposed using two island platforms with a boarding edge height of 550 mm above the top of the rail.
Keywords:
drainage; platform; railway station; railway substructure; railway superstructure; reconstruction; track; kolej; nástupiště; odvodnění; rekonstrukce; železniční spodek; železniční stanice; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/203668