Název:
Edukace rómských žáků v alternativních formách vzdělávání se zaměřením na Waldorfskou školu
Překlad názvu:
Education of Romanies Pupils in Alternative Shapes of Education Focused on Waldorfs Schoul
Autoři:
SAMCOVÁ, Štěpánka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru pedagogické psychologie a sociologie výchovy. Práce pojednává o výhodách vzdělávání romských žáků ve waldorfských školách. Pracuji s termíny: edukace, romská menšina, kognitivní determinanty, waldorfská pedagogika. Cílem práce je seznámení s problematikou vzdělávání romských dětí, celkové seznámení s romskou menšinou žijící v České republice, seznámení se způsobem výchovy romských dětí v závislosti na školní úspěšnosti, popsání kognitivních determinantů romských žáků ve vztahu k jejich školní efektivnosti a doložení výhod waldorfské pedagogiky pro romské děti v kontrastu tradičního školství. The subject of the diploma thesis belongs due to its character to the domain of educational psychology and sociology of education. The thesis deals with the advantages of education of Romani children in Waldorf schools. The key terms are: education, Roma minority, cognitive determinants, Waldorf pedagogy. The aim of the thesis is to introduce the questions of education of Romani children as well as the general information about the Roma minority in the Czech Republic, the methods of education of Romani children in dependence on their school achievements, the description of cognitive determinants of Romani pupils in relation to their school efficiency and the demonstration of advantages of Waldorf pedagogy for Romani children comparing with the traditional educational system.
Klíčová slova:
edukace; kognitivní determinanty; romská menšina; waldorfská pedagogika; cognitive determinants; education; Roma minority; Waldorf pedagogy Citace: SAMCOVÁ, Štěpánka. Edukace rómských žáků v alternativních formách vzdělávání se zaměřením na Waldorfskou školu. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6590