Original title:
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Translated title:
Analysis of railway behavior on vehicles effects
Authors:
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (referee) ; Salajka, Vlastislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
The master’s thesis deals with the possibilities of railway track modeling. The computational models were created in ANSYS Classic. Simplified 2D model represents a longitudal half of classic single track construction, 3D models represent classic single track construction and RHEDA 2000 slab track. Static and dynamic response of 2D model was compared with analytical solutions by Timoshenko and Fryba. Static and dynamic responses of 3D models were analyzed and compared.
Keywords:
ANSYS Classic; APDL; calculation of eigenvalues and eigenvectors; computational models; damping; dynamic response; finite elements method; Fryba model; Railway track; RHEDA 2000; slab track; static response; Timoshenko model; ANSYS Classic; APDL; dynamická odezva; Frýbův model; metoda konečných prvků; pevná jízdní dráha; RHEDA 2000; statická odezva; Timošenkův model; výpočet vlastních frekvencí a tvarů kmitu; výpočtové modely; útlum; Železniční trať
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/203590