Original title:
Hravé formy práce v hodinách čtení a literární výchovy
Translated title:
Playful forms of work in lessons of reading and literature
Authors:
VLČEK, Pavel Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je shrnout možnosti přístupů učitele, které mohou mít ve výuce motivační a aktivizační charakter. Práce se skládá ze dvou částí. První část je uvedena v teoretické rovině a přináší soubor nejrůznějších poznatků v oblasti vyučovacích forem a metod s motivačně tvořivými prvky. Druhou částí práce je sborník praktických úkolů pro žáky, vytvořený pro účely literární výuky a čtení na prvním stupni základní školy. Tento sborník je rozdělen podle obtížnosti na dvě části a je k němu připojen klíč řešení. The aim of this dissertation is to summarize the possibilities of a teachers approach , that might have a motivation and activization character. The work consist of two parts. The first part is presented on a theoretical level and puts across various findings in the area of teaching forms and methods with motivationally creative elements. The second part of the work is a collection of practical tasks for pupils, created for the teaching of literature and reading at primary level. The cellection is dividend according to difficully intro two parts and is a key with solutions attached. Citation: VLČEK, Pavel. Hravé formy práce v hodinách čtení a literární výchovy. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/6584