Original title:
Základní vyučovací metody a jejich využití v hodinách výchovy k občanství
Translated title:
Basic teaching methods and their use in social studies class
Authors:
MARKOVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o Rámcově vzdělávacím programu, vyučovacích metodách, skupinové práci a hodnocení. Dále obsahuje popis metodologie a výsledky anketního šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci 6. třídy ZŠ nahlížejí na skupinovou práci. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, zaujmout je vhodným vedením hodiny a dosáhnout lepšího pochopení učiva v hodinách výchovy k občanství. The thesis deals with the general educational program, the teaching methods, the group work and an evaluation. It also includes a description of the methodology and survey results of a public inquiry, which aimed to find out how students 6th grade of primary school are seen in the group work. The effort was made to increase the activity of the students to adopt an appropriate leadership lesson and to achieve a better understanding of the curriculum in social studies.
Keywords:
classification of teaching methods; function of teaching methods; general educational program; survey; teaching methods; anketa; funkce metod výuky; klasifikace vyučovacích metod; Rámcový vzdělávací program; vyučovací metoda Citation: MARKOVÁ, Kateřina. Základní vyučovací metody a jejich využití v hodinách výchovy k občanství. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/6541