Original title:
Využití výsledků analýz numerických modelů pěší dopravy pro plánování veřejných prostorů
Translated title:
Use of the Results of Analysis of Numerical Models of Pedestrian Transport for Urban Public Space Planning
Authors:
Nikolov, Daniel ; Okřinová, Petra Document type: Papers
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně,Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Simulace se v jakémkoliv kontextu stávají naprostým standardem již v mnoha oborech. A právě numerické modely pěší dopravy mohou být účinným nástrojem i ve stavebnictví. Sloužit mohou především odborníkům z řad urbanistů, architektů, projektových inženýrů, úředníků stavebních odborů obcí a měst při rozhodování o nejlepším řešení návrhu veřejných ploch. Optimalizace numerickým modelováním poskytuje potřebnou zpětnou vazbu a možnosti opakovaného ověřování návrhu pro nalezení inovativního řešení ze strany tvůrců. Za pomoci jejich výstupů lze identifikovat kritická místa a plochy, které z pohledu pěší dopravy nevyhovují komfortním kritériím.
Simulation, in any context, is already becoming the absolute standard in many fields. And numerical models of pedestrian traffic can also be an effective tool in the construction sector. They can mainly serve experts from urban planners, architects, project engineers, municipal and urban building department in choosing the best solution for public areas design. Optimization by numerical modelling provides the necessary feedback and possibilities for repeated design verification to find innovative solutions by creators. Using their outputs, it is possible to identify critical points and areas that do not meet the comfort criteria of pedestrian traffic.
Keywords:
Brno; Mendel's Square; numerical modelling; Pathfinder; pedestrians transport; traffic hub analysis; analýza dopravního uzlu; Brno; Mendlovo náměstí; numerické modelování; Pathfinder; pěší doprava Host item entry: Juniorstav 2022 – sborník příspěvků, ISBN 978-80-86433-76-9
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/203417