Název:
Trendy, vývoj a percepce v kontextu programatické reklamy
Překlad názvu:
Trends, development and perception in the context of programmatic advertising
Autoři:
Cahlík, Zdeněk ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Stillerová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na oblast internetových médií, konkrétně na monetizaci reklamního prostoru, který internet poskytuje prostřednictvím programatického nákupu internetové reklamy se zaměřením na Real Time Bidding. Teoretická část se věnuje krátké analýze mediální krajiny USA, především pak fenoménu programatického způsobu nákupu internetové reklamy v internetových médiích v souvislosti s technologickým vývojem a optimalizačními strategiemi. Představuje počátky vzniku programatického nákupu internetové reklamy, zabývá se jednotlivými formami online reklamy a jejím vývojem. V praktické části jsou představeny dvě odlišné online mediální strategie bankovní instituce, které jsou dále v rámci explorativní komparační techniky experimentu zkoumány. V této části je kladen důraz na změnu technického nastavení operabilně společně se změnou nákupu reklamy, kdy v rámci reklamního servingu kampaní dochází ke změně klíčových nastavení. Cílem diplomové práce je představení možností, které programatický nákup reklamy v online médiích v České republice přináší. Výsledkem práce je shrnutí poznatků v kontextu vývoje elektronické reklamy v aplikaci na dvě online mediální strategie bankovní instituce.The diploma thesis is focused on the area of Internet media, namely the monetization of advertising, which Internet provides through the programmatic purchase of an internet advertisements that are focused on Real Time Bidding (RTB). The theoretical part deals with a brief analysis of the US media landscape, especially the phenomenon of the programmatic way of buying online advertisements in connection with technological development and optimization strategies in the Internet environment. It represents the emergence of the programmatic purchase, deals with the various forms of online advertising and its development. There is an introduction to two different online media strategies of banking institutions, which are further explored within the exploratory comparative technique - experiment in the practical part. This section focuses on changing technical settings, along with changing ad buying when changing key settings as a part of the ad serving campaign. The aim of the diploma thesis is to introduce the possibilities offered by programmatic advertising within online media in the Czech Republic. It summarizes knowledge in the context of the development of electronic advertising in the application of the two online media strategies of the banking institution.
Klíčová slova:
Mediální krajina Spojených států amerických (USA); mediální kritika online reklamy; Obecné nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR); online marketingové trendy; Programatický nákup reklamy; Real Time Bidding (RTB); General Data Protection Regulation (GDPR); media criticsm of online advertising; Online Marketing Trends; Programmatic Buying Advertising; Real Time Bidding (RTB); The United States (US) media landscape