Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
Original title:
Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Diagnosis of the Term "Creativity" And Related Terms In the Semantic Sphere of Students of Teaching And Primary School Teachers
Authors:
MAREŠOVÁ, Magdalena Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných odborných pojmů mezi studenty učitelství na pedagogické fakultě a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část obsahuje kapitolu o teorii výzkumu v pedagogice a odborné vymezení výzkumné metody sémantického diferenciálu. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmu tvořivost a dalších zkoumaných pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky výzkumu vnímání zvolených odborných pojmů, doložené potřebnými tabulkami a grafy. This thesis raises diagnosis of the term creativity and related terms in the semantic sphere of students of teaching and primary school teachers. The aim of this work is to find out to what extent the perception of some chosen scholarly concepts are related comparing students of pedagogical faculty and experienced primary school teachers. The theoretical part includes the chapter about the theory of research in pedagogy and defines the method of semantic differential. The next chapter theoretically defines the concepts. The practical part includes the results of the research that are supported by needed tables and graphs.
Keywords:
assertiveness; classification; creativity; didactics; education; exercise in profession; family; helplessness; motivation; myself; pedagogical faculty; semantic diferential; teacher; asertivita; bezmocnost; didaktika; já; klasifikace; motivace; pedagogická fakulta; rodina; sémantický diferenciál; tvořivost; uplatnění v povolání; učitel; výuka Citation: MAREŠOVÁ, Magdalena. Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/6446