Original title:
Rodinný příběh dětí s ADHD
Translated title:
Family story of ADHD diagnosed children
Authors:
KRÁLOVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou dětí s ADHD, hyperaktivitou, na 2.stupni základní školy a jejich vlastním pohledem na sebe sama jako na hyperaktivního jedince za použití narativní metody. Anotace V teoretické části bylo cílem zaměřit se na vymezení pojmů LMD, ADHD, ADD a narativní metody. V praktické části byla cílem analýza školní zkušenosti dětí s diagnózou ADHD, hyperaktivitou. Snahou bylo posoudit problém především z pohledů dětí samotných. Vycházeno přitom bylo z teoretické části.This master thesis deals with issues of children with ADHD, hyperactivity, on the second grade elementary school and their own view of themselves as a hyperactive individual using the narration method. Abstract The objective of the theoretical part was to define the terms MBD, ADHD, ADD and the narration method. The objective of the practical part was to analyze school experience of children with diagnosed ADHD, hyperactivity. I tried to consider the issues mainly from the insights of children themselves. In doing so, I stem from the theoretical part.
Keywords:
ADHD; hyperactivity; MBD; narration method; specific learning dysfunction; ADHD; hyperaktivita; LMD; narativní metoda; specifické poruchy učení Citation: KRÁLOVÁ, Kateřina. Rodinný příběh dětí s ADHD. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/6425