Original title:
Kvalita tělovýchovných služeb TJ Slavoj Český Brod, z. s.
Translated title:
Quality of Sport Services at TJ Slavoj Český Brod, z.s.
Authors:
Machorková, Jana ; Ruda, Tomáš (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Kvalita tělovýchovných služeb TJ Slavoj Český Brod z. s. Cíl: Cílem této diplomové práce je zhodnotit kvalitu služeb TJ Slavoj Český Brod. Na základě výsledků vytvořit návrhy a doporučení, které by vedly ke zvýšení kvality tělovýchovných služeb a tím vyšší spokojenosti členů. Metody: Primární data byla získána pomocí upraveného dotazníku QUESC, který měli zákazníci TJ Slavoj Český Brod z. s. možnost vyplnit na recepci sportovišť, během tréninku, či jej mohli zaslat v elektronické podobě. Další doplňující data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vedením TJ Slavoj Český Brod, s předsedy jednotlivých oddílů a z dostupných dokumentů. Výsledky: Dle celkových výsledků se dá uvést, že členové jsou s poskytovanými službami TJ Slavoj Český Brod spokojeni. Výsledky byly uváděny dle jednotlivých dimenzí jako průměry mezer jednotlivých dimenzí: atmosféra - prostředí (-0,20), přístup personálu (-0,39), spolehlivost (-0,07), dostupnost informací (-0,38), nabídka programů (-0,14), cena (-0,02), bezpečí (-0,39), pohodlí (-0,18). Se službami byli zákazníci spokojeni v dimenzích atmosféra-prostředí, spolehlivost, nabídka programů, cena a pohodlí. Výhrady měli v dimenzi přístup personálu, dostupnost informací a bezpečí. Mezera nižší než -1, která značí nespokojenost s poskytnutou službou,...Title: Quality of physical education at TJ Slavoj Český Brod z. s. Objectives: The objective of this thesis is to assess the quality of services provided by TJ Slavoj Český Brod. Suggestions for improvements will be put forward based upon any findings. The aim is to increase the quality of physical education and as a result also increase the contentment of club members. Methods: Primary source of data was a modified QUESC questionnaire provided to the customers of TJ Slavoj Český Brod z. s. The customers had an opportunity to submit their answers at the receptions of selected sport centers, during their training or sent in an electronic form. Additional research data was collected through semi structured interviews with the management of TJ Slavoj Český Brod, with the heads of individual divisions and through other available records. Results: Based upon the overall results it can be concluded that the members of TJ Slavoj Český Brod are satisfied with the provided services. The gap between the expected and perceived quality of service was analyzed and the results are presented per criteria as a mean gap of each given criterion: atmosphere - environment (-0,2), staff attitude (-0,39), reliability (-0,07), information availability (-0,38), program selection (-0,14), price (-0,02), safety (-0,39)...
Keywords:
QUESC; questionaire; sport services; dotazník; QUESC; sportovní služby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/127302