Original title:
Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základní škol
Translated title:
Swimming level of pupils of urban basic schools and village basic schools
Authors:
Bolomská, Dita ; Pokorná, Jitka (advisor) ; Hubená, Kristýna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základních škol Cíl: Cílem této práce je zhodnocení záznamů sledované evidence vstupních a výstupních hodnot plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky na základní škole. Základním kritériem posouzení bude, zda děti budou absolvovat plaveckou výuku v rámci vzdělávání na městské škole nebo na vesnické škole. Výsledky budou sledovány u dětí různých tříd a u hochů a dívek. Metody: V této práci jsem aplikovala smíšený typ výzkumu, při kterém jsem využila jak kvalitativní tak kvantitativní prozkoumání tohoto problému. Kvalitativní část práce vychází ze studia dostupné literatury, respektive studia tištěných i elektronických zdrojů. Kvalitativní část vychází ze zkoumání materiálu, záznamů výuky od lektorek v plavecké škole Aquasvět Chomutov. Data získaná z těchto materiálů byla analyzována pomocí popisu, grafů a tabulek. Zkoumaná data byla nasbírána během školního roku 2018/2019. Hodnocení dokumentů probíhalo v roce 2020. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že neexistuje podstatný rozdíl mezi výkonností žáků městské základní školy a vesnické základní školy. Klíčová slova: plavecká výuka, mladší školní věk, městské školy, vesnické školyTitle: Swimming level of pupils of urban basic schools and village basic schools Objectives: The aim of this work is to ewaluate the records of the monitored records of input and output values of the swimming level of children of younger school age in compulsory swimming lessons at primary school. The basic criterion for the assessment will be whether the children will complete swimming lessons as part of their education at a city school or a village school. The results will be monitored in children of different classes and boys and girls. Methods: In this work, I used a mixed type of research, in which I used both qualitative and quantitative research of this problem. The qualitative part of the work is based on the study of available literature, respectively the study of printed and electronic sources. The qualitative part is based on the examination of the material, teaching records from teachers at the swimming school Aquasvět Chomutov. Data obtained from these materials were analyzed using descriptions, graphs and tables. The researched data were collected during the school year 2018/2019. The evaluation of the documents took place in 2020. Results: The result shows that there is no significant difference between the performance of urban primary school pupils and rural primary school pupils....
Keywords:
city schools; swimming lessons; village schools; younger school age; mladší školní věk; městské školy; plavecká výuka; vesnické školy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/126881