Original title:
Steal me your €motion
Translated title:
Steal me your €motion
Authors:
Rygálová, Monika ; Országhová, MA Kristína (referee) ; Sterec, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění Abstract:
[cze][eng]
Text pojednává o způsobech a metodách tvoření mé diplomové práce s názvem Steal me your €motion. Diplomová práci se zabývá vztahem strojového učení a emocionality. Do jaké míry je umělá inteligence schopná absolvovat emocionální vztahy a prožitky definované fyzikalitou a zkušeností lidského těla. Námětem práce je vytváření (fiktivní) nelidské entity, která se touží naučit od lidí co nejvíce tělesných úkonů, které ji pomůžou se infiltrovat do lidského společenství. Kromě reflexe současného stupně vědeckého poznání vnáším prvek fikce a fabulace.
The text deals with ways and methods of creating my diploma thesis called Steal me your €motion. The diploma thesis deals with the relationship between machine learning and emotionality. To what extent is artificial intelligence able to undergo emotional relationships and experiences defined by the physicality and experience of the human body. The topic of the work is the creation of a (fictional) inhuman entity that longs to learn from people as many bodily acts as possible that will help it infiltrate the human community. In addition to reflecting the current level of scientific knowledge, I bring an element of fiction and fiction.
Keywords:
animation; artificial intelligence; body; corporeality; emotions; entity; fiction; friendship; imaging technology; machine learning; monitoring; organs; physicality; scan; surveillance; video; animace; dohled; emoce; entita; fikce; fyzikalita; monitoring; orgány; přátelství; sken; strojové učení; tělesnost; tělo; umělá inteligence; video; zobrazovací technologie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/200325